“De grootste uitdaging voor ons was het opzetten van een effectieve servicedesk met de benodigde HiX-kennis om vragen van zorgmedewerkers over de nieuwe versie van HiX te kunnen beantwoorden. De verwachtte stroom van meldingen kon niet efficiënt worden verwerkt met onze bestaande capaciteit, en dus kwam de expertise van Young KINASE in beeld. Onze keuze voor hen is uiteindelijk ook beïnvloedt door positieve ervaringen elders.”
“Young KINASE bleek al snel een onmisbare schakel te zijn. De floorsupporters die ze leverden waren een goede match voor het Gelre. Ze werkten direct mee op de werkvloer en losten vragen en onzekerheden van zorgverleners op. Als een vraag te complex werd, schakelden ze naadloos door naar de servicedesk, waar meer YK’ers met expertise en zorgvuldigheid het stokje overnamen. Met de aanpak van Young KINASE, met doordachte scripts en professionele houding, brachten de floorsupporters rust op de werkvloer en een aanzienlijke verlichting van de werkdruk.
Tijdens de transitie naar HiX bleek de rol van Young KINASE voor de servicedesk ook van onschatbare waarde. YK’ers pasten zich gemakkelijk aan elke situatie aan, van routinevragen tot uitdagende interacties, en bleven rustig en begripvol. YK’ers hebben in hun unieke profiel vaak een zorgachtergrond waardoor zij écht weten hoe het is om in de zorg te werken. Dit uit zich in een goed begrip voor de zorgomgeving, en dat is ook wat hen zo onmisbaar maakte. Vanaf het moment dat de YK’ers op de servicedesk begonnen, kwam er een prettige verandering in de werksfeer door de ontlasting van de werkdruk, maar ook door de begripvolle en structurele manier waarmee ze te werk gingen.”
“De communicatie en samenwerking tussen Gelre Ziekenhuizen en Young KINASE waren prettig en verliep uitstekend. Korte lijnen, directe reacties op mogelijke miscommunicaties en het gebruik van directe communicatiemiddelen, zoals WhatsApp-groepen, bevorderden een effectieve samenwerking. Die korte lijntjes met onze HiX beheerders via WhatsApp hebben we erin gehouden! Ook lopen onze ICT’ers tegenwoordig vaker langs de afdelingen om het zorgveld in het zicht te houden en goede communicatie met zorgmedewerkers te behouden. Positieve veranderingen dus!
Ik beveel Young KINASE van harte aan bij alle andere ziekenhuizen. De positieve ervaringen en naadloze samenwerking maken hen een waardevolle partner voor soortgelijke uitdagingen. Ik heb geen twijfels aan hun vermogen om toekomstige uitdagingen aan te gaan!”